Exercises about pronouns and verbs
(for the first and second person)
Εγώ………..εσένα κι εσύ…………..εμένα

A.

εγώ αγοράζω κάτι για (σε) σένα κι εσύ αγοράζεις κάτι για (σε) μένα= εγώ σου αγοράζω κάτι και εσύ μου αγοράζεις κάτι I buy something for you

εγώ αγοράζω εσένα κι εσύ αγοράζεις εμένα= εγώ σ(ε)`αγοράζω κι εσύ μ(ε)`αγοράζεις. I buy you, it is you that I buy like for example the politicians in Greece who sell themselves to anyone who gives them enough money…So any rich man can buy them!

εγώ ακολουθώ εσένα κι εσύ ακολουθείς εμένα= εγώ σ(ε)`ακολουθώ κι εσύ μ(ε)`ακολουθείς

εγώ ακούω εσένα κι εσύ ακούς εμένα= εγώ σ(ε)`ακούω κι εσύ μ(ε)`ακούς

εγώ αναγνωρίζω εσένα κι εσύ αναγνωρίζεις εμένα= εγώ σ(ε)`αναγνωρίζω κι εσύ μ(ε)`αναγνωρίζεις. I recognize you, I know who you are

εγώ αναγνωρίζω σε σένα το δικαίωμα να είσαι ελεύθερος κι εσύ αναγνωρίζεις σε μένα το δικαίωμα,,,,,=εγώ σου αναγνωρίζω το δικαίωμα κι εσύ μου αναγνωρίζεις….I recognize that you have the right to be free

εγώ αναλύω εσένα κι εσύ αναλύεις εμένα= εγώ σ(ε)`αναλύω κι εσύ μ(ε)`αναλύεις. I analyze you, I am trying to understand your parts….

εγώ αναλύω σε σένα το πυθαγόρειο θεώρημα κι εσύ αναλύεις σε μένα…= εγώ σου αναλύω κι εσύ μου αναλύεις το πυθαγόρειο θεώρημα. I analyze to (for) you the Pythagorean theorem

B.
εγώ βάζω εσένα μέσα στο σπίτι μου κι εσύ βάζεις εμένα μέσα στο σπίτι σου= εγώ σε βάζω,,,, κι εσύ με βάζεις. I put (bring) you into my house and you bring me into your house.

εγώ βάζω για  σένα ένα βιβλίο στην τσάντα σου κι εσύ βάζεις για μένα ένα βιβλίο στην τσάντα μου= εγώ σου βάζω ένα βιβλίο στην τσάντα σου κι εσύ μου βάζεις ένα βιβλίο στην τσάντα μου. I put for you  a book into your bag, and you put for me a book into my bag.

εγώ βγάζω εσένα μια βόλτα κι εσύ βγάζεις εμένα μια βόλτα= εγώ σε βγάζω μια βόλτα κι εσύ με βγάζεις μια βόλτα. Ι take you out for a walk and you take me out for a walk.

εγώ βγάζω για σένα ένα αγκάθι από το χέρι σου κι εσύ βγάζεις για μένα ένα αγκάθι από το χέρι μου= εγώ σου βγάζω ένα αγκάθι κι εσύ μου βγάζεις ένα αγκάθι. I remove a thorn from your finger and you remove a thorn from my finger.

εγώ βλέπω εσένα κι εσύ βλέπεις εμένα= εγώ σε βλέπω κι εσύ με βλέπεις

εγώ βρίσκω εσένα κι εσύ βρίσκεις εμένα= εγώ σε βρίσκω κι εσύ με βρίσκεις. I find you and you find me= it is you that I find, it is me that you find.

τι βρίσκω εγώ σε σένα; τι βρίσκεις εσύ σε μένα; = τι σου βρίσκω; τι μου βρίσκεις; What do I find in you? What do you find in me?

εγώ βρίσκω για σένα ένα βιβλίο κι εσύ βρίσκεις για μένα ένα βιβλίο =εγώ σου βρίσκω ένα βιβλίο κι εσύ μου βρίσκεις…. I find for you a book and you find for me a book.


Here you can try by yourself…
A.
εγώ αγοράζω κάτι για (σε) σένα κι **** αγοράζεις κάτι για (σε) ****= εγώ **** αγοράζω κάτι και εσύ ****αγοράζεις κάτι I buy something for you

εγώ αγοράζω εσένα κι **** αγοράζεις ****= εγώ ****αγοράζω κι εσύ ****αγοράζεις. I buy you, it is you that I buy like for example the politicians in Greece who sell themselves to anyone who gives them enough money…So any rich man can buy them!

εγώ ακολουθώ εσένα κι **** ακολουθείς ****= εγώ ****ακολουθώ κι εσύ ****ακολουθείς

εγώ ακούω εσένα κι **** ακούς****= εγώ ****ακούω κι εσύ ****ακούς

εγώ αναγνωρίζω εσένα κι **** αναγνωρίζεις ****= εγώ ****αναγνωρίζω κι εσύ ****αναγνωρίζεις. I recognize you, I know who you are

εγώ αναγνωρίζω σε σένα το δικαίωμα να είσαι ελεύθερος κι **** αναγνωρίζεις σε **** το δικαίωμα,,,,,=εγώ **** αναγνωρίζω το δικαίωμα κι εσύ****αναγνωρίζεις το δικαίωμα….I recognize that you have the right to be free

εγώ αναλύω εσένα κι ****αναλύεις ****= εγώ ****αναλύω κι εσύ ****αναλύεις. I analyze you, I am trying to understand your parts….

εγώ αναλύω σε σένα το πυθαγόρειο θεώρημα κι **** αναλύεις σε****…= εγώ **** αναλύω κι εσύ **** αναλύεις το πυθαγόρειο θεώρημα. I analyze to (for) you the Pythagorean theorem

B.
εγώ βάζω εσένα μέσα στο σπίτι μου κι **** βάζεις **** μέσα στο σπίτι σου= εγώ ****βάζω,,,, κι εσύ****βάζεις…. I put (bring) you into my house and you bring me into your house.

εγώ βάζω για  σένα ένα βιβλίο στην τσάντα σου κι **** βάζεις για **** ένα βιβλίο στην τσάντα μου= εγώ **** βάζω ένα βιβλίο στην τσάντα σου κι εσύ **** βάζεις ένα βιβλίο στην τσάντα μου. I put for you  a book into your bag, and you put for me a book into my bag.

εγώ βγάζω εσένα μια βόλτα κι **** βγάζεις **** μια βόλτα= εγώ ****βγάζω μια βόλτα κι εσύ ****βγάζεις μια βόλτα. Ι take you out for a walk and you take me out for a walk.

εγώ βγάζω για σένα ένα αγκάθι από το χέρι σου κι **** βγάζεις για **** ένα αγκάθι από το χέρι μου= εγώ ****βγάζω ένα αγκάθι κι εσύ **** βγάζεις ένα αγκάθι. I remove a thorn from your finger and you remove a thorn from my finger.

εγώ βλέπω εσένα κι **** βλέπεις ****= εγώ **** βλέπω κι εσύ **** βλέπεις

εγώ βρίσκω εσένα κι **** βρίσκεις ****= εγώ ****βρίσκω κι εσύ **** βρίσκεις. I find you and you find me= it is you that I find, it is me that you find.

τι βρίσκω εγώ σε σένα; τι βρίσκεις **** σε ****; = τι ****βρίσκω; τι ****βρίσκεις; What do I find in you? What do you find in me?


εγώ βρίσκω για σένα ένα βιβλίο κι **** βρίσκεις για **** ένα βιβλίο =εγώ **** βρίσκω ένα βιβλίο κι εσύ****βρίσκεις…. I find for you a book and you find for me a book.

No comments:

Post a Comment